Thạc sĩ Truyền thông và Nghiên cứu Truyền thông
Rome, Ý
KHOẢNG THỜI GIAN
1 Years
NGÔN NGỮ
Tiếng Anh
NHỊP ĐỘ
Toàn thời gian, Bán thời gian
THỜI HẠN NỘP ĐƠN
Yêu cầu thời hạn nộp đơn
NGÀY BẮT ĐẦU SỚM NHẤT
Yêu cầu ngày bắt đầu sớm nhất
HỌC PHÍ
EUR 2.500 / per year
HÌNH THỨC HỌC TẬP
Học từ xa
học bổng
Khám phá các cơ hội học bổng để giúp tài trợ cho việc học của bạn
Giới thiệu
Mục tiêu
Khóa học Thạc sĩ sau đại học này nhằm mục đích đào tạo các chuyên gia hiện tại và tương lai quan tâm đến việc đóng góp vào lĩnh vực truyền thông và truyền thông. Chương trình đề cập đến một loạt các chủ đề thông thường và mới, bao gồm sự phát triển của truyền thông kỹ thuật số, truyền thông xã hội, cũng như ngày càng tập trung vào hình ảnh như các công cụ truyền thông quan trọng.
Bộ sưu tập
Tuyển sinh
Chương trình giảng dạy
Activities
The delivery of the Master's contents is carried out through the e-learning platform, accessible 24/7. Such e-learning pattern foresees a training path, provided with assistance and access to teaching materials especially developed, accessible online, and to a range of interactive educational activities. Lecturers will also interact with the students and assist in any academic matters.
Contents
- Media, Culture, and Society
- Strategic Brand Management
- International Journalism
- Digital Communication and Social Media
- Media Planning and Advertising Management
- Visual Communication
- Research Methods
- Final Dissertation
Didactic Requirements
Students are expected to:
- Study the didactic material specifically arranged;
- Participate in online activities;
- Successfully pass the evaluation tests delivered on the Pegaso Online Platform;
- Successfully meet the required learning outcomes of each module as stated in the course outline in order to pass the assignments;
- Chỉnh sửa bài tập theo nhận xét của giảng viên trong trường hợp chưa đạt một hoặc nhiều chuẩn đầu ra của mỗi học phần;
- Successfully pass the final dissertation in presence at any the approved exam locations.
Kết quả chương trình
Through this program, students will be provided with the critical and technical skills needed to navigate the ever-evolving communication and media industry effectively.
Học sinh lý tưởng
Target Audience
Media and advertising practitioners, branding and marketing communications managers/executives, creative designers, communication and media studies lecturers, media producers, social media specialists, arts and social sciences undergraduates.